{
    "title": "nobis + furillen = sant",
    "modified_at": "2026-06-25 18:30:46",
    "published_at": "2011-10-06 08:29:00",
    "url": "https://press.nobis.se/nobis-furillen-sant-690536",
    "short_url": "http://prez.ly/RJJd",
    "culture": "sv_SE",
    "language": "SV",
    "slug": "nobis-furillen-sant-690536",
    "body": "<p>H&auml;rmed bekr&auml;ftas att Nobis AB (Operak&auml;llaren, Stallm&auml;stareg&aring;rden Hotel Skeppsholmen, Hotel J, Nobis Hotel m.fl) och Furillen AB inleder ett aff&auml;rsm&auml;ssigt och kreativt samarbete fr&aring;n och med oktober 2011.</p><p>Nobis AB kommer fr&aring;n 2012 driva restaurangen och hotellet p&aring; Furillen. Johan Hellstr&ouml;m kommer att vara en av personerna som ansvarar f&ouml;r de framtida koncepten och utvecklingen av hela Nobiskoncernen.</p><p>- Jag har gillat Furillen &auml;nda sedan Johan Hellstr&ouml;m startade sina projekt p&aring; Gotland f&ouml;r &ouml;ver tio &aring;r sedan. Jag har under de senaste &aring;ren sett och f&ouml;ljt hur Furillens nyt&auml;nkande spridits &ouml;ver v&auml;rlden genom media och &quot;storytelling&quot;. Det &auml;r s&aring; m&aring;nga som pratar och s&aring; f&aring; som f&aring;r id&eacute;er till verklighet. Jag &auml;r s&aring; glad &ouml;ver att vi nu kan f&ouml;rena tv&aring; starka och unika varum&auml;rken och tillsammans utveckla en gemensam framtid, s&auml;ger Sandro Catenacci VD Nobis AB.</p><p>- N&auml;r man ser hur Sandro &amp; Stefano Catenacci skapat hotell i Stockholm, utvecklat det svenska k&ouml;ket och hur dom tagit sig ann de legendariska restaurangerna i Operahuset ska det bli fantastiskt att ing&aring; i deras koncern och skapa en l&aring;ngsiktig utveckling f&ouml;r Furillen och Nobis. Att f&aring; vara med och forma framtidens hotell och matupplevelser tillsammans med Nobis AB p&aring; landsbygden och i staden blir fantastiskt, s&auml;ger Johan Hellstr&ouml;m VD Furillen AB.</p><p>- Vi har redan l&aring;ngt g&aring;ngna planer p&aring; att vi och andra kreativa f&ouml;retag ska kunna verka &aring;ret runt p&aring; Furillen, ber&auml;ttar Johan och Sandro.</p><p>- Att Gotland har fantastiska r&aring;varor vet alla som gillar svensk mat. Nu hoppas vi att kunna f&ouml;rst&auml;rka de Gotl&auml;ndska influenserna och inslagen inom hela koncernen, till&auml;gger Stefano Catenacci gastronomisk chef Nobis AB.</p>",
    "tags": [
        "PRESSRELEASE"
    ],
    "author": {
        "first_name": "Nima",
        "last_name": "Pirzadeh"
    },
    "format_version": 5
}